Warning: Undefined array key "start" in
/home/bestax/public_html/artykuly.php on line
109
Kogo informować o wypadku przy pracy?
2015-03-12Prawidłowe postępowanie pracodawcy jest uzależnione od rodzaju wypadku, który wystąpił w trakcie pracy.
W najpoważniejszych przypadkach należy informować inspektorat pracy oraz prokuraturę. Niezwłoczne
poinformowanie odpowiednich organów jest konieczne po wypadkach:
- śmiertelnych (powodujących śmierć pracownika w okresie do 6 miesięcy od wystąpienia zdarzenia),
- zbiorowych (poszkodowani są przynajmniej dwaj pracownicy)
- ciężkich (powodujących znaczny uszczerbek na zdrowiu m.in . utratę słuchu, wzroku, oszpecenie,
zniekształcenie ciała, długotrwałą chorobę psychiczną, a także powodujących częściową lub trwałą
niezdolność do pracy).
Pracodawcy, który zaniedba obowiązku natychmiastowego powiadomienia inspektora pracy i prokuratora
grozi kara grzywny lub ograniczenia wolności.
Listopad bez podwójnej zaliczki na podatek