naglowek 1 naglowek 2



Zlecenie z własnym pracownikiem


2016-02-10


Podpisanie umowy zlecenia z własnym pracownikiem nie zwalnia pracodawcy z obowiązku naliczania składek do ZUS. Niezależnie od kwoty tej umowy należy naliczyć wszystkie składki tj. emerytalne, rentowe, wypadkowe, chorobowe a także składkę zdrowotną, na identycznych zasadach od wynagrodzenia wypłaconego na podstawie umowy o pracę. Sytuacja zmienia się nieznacznie, kiedy pracownik przebywa na urlopie bezpłatnym. Wtedy naliczane są także składki od wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia ale składka chorobowa jest opcjonalna. Umowa zlecenia stanowi jednak tytuł do pozostałych obowiązkowych ubezpieczeń, tj. emerytalnego, rentowego, wypadkowego oraz zdrowotnego.











telefon do biura rachunkowego Poznań +48 602 832 512    telefon do biura rachunkowego Swarzędz     zadzwoń do biura rachunkowego  
Informacje o cookies